Homecoming, Halloween, Notre Dame and my sweet sixteen!

Hey,

Ik ben alweer 15 weken in Amerika! Het is veel te lang geleden dat ik mijn laatste blog schreef, ongeveer anderhalve maand. Er is veel te veel gebeurd in die tijd om alles van dag tot dag te beschrijven, dus ga ik alleen de belangrijkste punten samenvatten, ik wil namelijk niet dat het een hele dag duurt om deze blog te lezen, haha.

Mijn laatste blog schreef ik net voor homecoming en net voor spirit week, de week van homecoming waarin schoolspirit word opgeroepen. Elke dag was een andere dresscode, maar ik heb alleen maar op maandag, donderdag en vrijdag meegedaan, want ik had niets wat ik op dinsdag en woensdag voor de dresscode kon dragen. Op maandag ben ik hetzelfde als Victoria ( meisje van tennis) gekleed gegaan voor twinday. Op donderdag had ik mini Mouse oren geleend van kylah ( mn gastzusje), voor disneyday. Op vrijdag droeg ik een roze T-shirt, voor pink-out. Jammer genoeg deden er niet veel mensen mee aan spiritweek, de schoolspirit op mijn school is niet erg hoog, haha. Op vrijdag deden er wel heel veel mensen mee, pink-out was ook als teken tegen kanker. Op woensdag was er een bonfire vanwege de spiritweek. Vrijdag hadden we een ingekort rooster op school, want het laatste uur was er een peprally, hierin werden alle sportteams geëerd. Ook werden er spellen gespeeld met de leraren en met het homecomingcourt. Omdat ik in het homecomingcourt zat mocht ik dus ook meedoen, we deden jongens tegen de meisjes en we moesten kauwgom vinden ,dat verstopt zat in een roomtaart, zonder handen te gebruiken en daarna een bel blazen, het was super leuk, iets wat ik altijd al had willen doen! We mochten lekker met ons gezicht in een taart! Sommige leraren moesten een dansje doen en dan konden de leerlingen de beste danser onder leraren uitroepen. ’s Middags was de homecoming parade en alle leden van het homecomingcourt werden met iemand gepaard en dan reed je met die persoon in een cabrio in de parade en mochten we snoep gooien naar de mensen die keken. Mijn partner was Levi, hij was super aardig en echt heel grappig (partner is niet hetzelfde als date). De parade zelf was ook heel leuk en er waren best veel mensen. Na de parade was de footballgame en daar werden alle leden van het homecomingcourt aangekondigd en we mochten over het veld lopen, met onze ouders, in mijn geval gastouders. Daarna ben ik, omdat ik in student counsel (leerlingenraad) zit, gaan helpen decoreren voor homecoming feest de volgende dag. Op zaterdag was het zover, het homecoming feest! Ik ben vroeg opgestaan om te helpen decoreren voor het feest en daarna ben ik naar de kapper gegaan om mijn haar te laten doen. Daarna gingen we naar een make-up winkel en daar is mijn make-up gratis gedaan. Toen heb ik thuis mijn jurk aangetrokken en toen kwam Thompson (mijn date) en zijn we samen naar Emily en Abbie gegaan en daar hebben we foto’s genomen. Daarna gingen we naar het feest. Het feest was super leuk en wel vergelijkbaar met schoolfeesten in Nederland, de muziek was hetzelfde, maar de dansstijl was wel wat anders. Ik heb een super leuke avond gehad. Na het feest ben ik mee terug naar Emily gegaan samen met 2 van Emily’s vriendinnen, toen hebben we films gekeken en ben ik daar blijven slapen, het was echt super leuk en we hebben veel gekletst,

Die maandag was ik vrij en toen zijn we naar build-a-bear geweest samen met mijn gastoma, gasttante en gastneefje Owen. Build-a-bear is een winkel waar je je eigen knuffel kan maken en kleren kan uitzoeken, iedereen heeft een beer gemaakt.

Op 31 oktober was het Halloween. Ik keek hier heel erg naar uit en het was ook super en typisch Amerikaans. Ik en mijn gastgezin en sommige buren zijn ’s avonds langs de deuren geweest en hebben overal snoep gekregen. We waren natuurlijk wel verkleed, ik was verkleed als een meisje uit de jaren ’50, ik droeg een poedelrok en had mijn haar in 2 hoge staarten. We hebben super veel snoep gekregen, met zijn drieën bij elkaar een grote bak vol. Na Trick-or treat, zoals ze dat hier noemen, zijn we naar een kampvuur bij de buren gegaan en hebben we smores (marshmallows tussen koekjes met chocolade) gemaakt.

Op 13 november zijn we na school vertrokken voor een weekend Indiana . We gingen namelijk naar een football game van Notre Dame university, mijn gastvader is een mega fan van dat team. Onderweg kwamen we in een sneeuwstorm terecht, de ergste sneeuwstorm die ik ooit heb gezien, dus gingen we onderweg overnachten in een hotel. De volgende dag reden we de laatste 3 uur van de 9 uur. Daarna zijn we naar de kampus van de universiteit van Notre Dame gegaan en daar hebben we rondgelopen, we hebben ook nog een zwemwedstrijd gezien. De volgende dag moesten we ons super warm aankleden, want dat was de dag van de football game en zou super koud worden. Om 15.30 uur begon de wedstrijd en het was koud kan ik vertellen. Het was wel super leuk om te ervaren en de sfeer was erg goed. Jammergenoeg had Notre Dame wel verloren L. Op zondag zijn we vroeg opgestaan en terug naar huis gereden.

De week daarna was de laatste week van de repetities van Alice in wonderland en dus moesten we elke dag tot 9 uur ’s avonds op school blijven voor repetities,. Ook was dit de eerste week van officiele zwemtraining, van nu af aan heb ik elke dag training van 3 tot half 6. Op vrijdag was de eerste uitvoering van Alice in wonderland en het was ook mijn verjaardag, mijn sweet sixteen! Ik had een pancake breakfast en na school heb ik met mama geskyped en met heel veel vriendinnen die mama had uitgenodigd als verrassing. Als cadeautje kreeg ik van hun een video met allemaal super lieve berichtjes van allemaal mensen, Ik kan niet beschrijven hoe lief ik dat vind <3!! Ook heb ik 2 pakketjes en enorm veel kaarten gekregen, iedereen heel erg bedankt daarvoor, ik heb nog nooit zoveel kaarten gehad op mijn verjaardag! Om 5 uur moest ik terug op school zijn om kostuum aan te trekken en make-up te doen. Om 7 uur begon de show en na de show zijn we uiteten geweest met de hele cast en crew, daar hebben ze zelfs nog happy birthday voor me gezongen. Ik heb al met al een leuke en drukke verjaardag gehad. Lang leve facebook, haha, want door facebook kreeg ik heel veel felicitaties van mensen op school. Op zaterdag heb ik eerst weer met mama geskyped en daarna ben ik naar school gegaan voor alice in wonderland. Om 2 uur was de eerste show en om 7 uur de tweede show, daarna zijn we weer uiteten geweest. Op zondag was er nog 1 show om 2 uur en daarna hebben we opgeruimd, gegeten en afscheid genomen. Ik vond Alice in wonderland echt super leuk, ookal waren de repetities super saai en lang. De cast en crew waren super aardig, de sfeer was top en ik heb heel veel mensen leren kennen daardoor.

Op maandag, afgelopen maandag, heb ik met mijn gastgezin mijn verjaardag gevierd omdat ik zo druk was in het weekend. We hebben lasagne gegeten en Hilary (mijn gastmoeder) had Oreo cupcakes gemaakt, ze waren super lekker. Daarna heb ik zelfs van hun nog cadeautjes gekregen, wat ik echt super lief vind omdat ze al zoveel voor me doen.

Dat waren de hoogtepunten van de afgelopen weken, er zijn nog super veel andere leuke dingen gebeurd en misschien schrijf ik daar later nog wel over, maar ik denk dat deze blog lang genoeg is. In de blogs die iik schrijf zijn eigenlijk alleen maar leuke dingen beschreven, omdat ik daar natuurlijk het liefste over schrijf, maar er zijn natuurlijk ook minder leuke dingen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog steeds erg last van heimwee en dat heeft niets te maken met de situatie hier, want die is echt goed. Mijn gastgezin is super en iedereen is super aardig. Het probleem is dat ik familie en vrienden gewoon erg mis, want die zijn onvervangbaar. Ik heb ook nog niet veel en goede vrienden hier, dat speelt ook heel erg mee. Het vooruitzicht van hier nog 7 maanden zitten maakt me aan de ene kant heel blij, maar aan de andere kant vind ik het veel te lang. Ik probeer te genieten en heb ook veel lol hier en ik heb absoluut geen spijt om hier te zijn, ook al heb ik heimwee. Dit is immers een once in a lifetime opportunity.

Op dit moment ben ik vrij van school, want morgen is het Thanksgiving (Een typisch Amerikaanse feestdag waarbij goden worden bedankt voor een goede oogst, maar eigenlijk voor alles). Thanksgiving word vooral gevierd met veel eten, bijvoorbeeld kalkoen, ook lekker Amerikaans, haha. Ook ga ik zaterdag naar NYC samen met Hilary, Kylah, Emily, Abbie, Anita (Emily en Abbies moeder), en nog meer mensen ( Ik weet even niet meer wie) en andere exchange students en onbekende. In NYC hebben we een vrij schema dus kunnen we doen wat we zelf willen. Ik heb er super veel zin in!

Ik zal mijn volgende blog proberen zo snel mogelijk te schrijven. Het is best moeilijk om een blog bij te houden, zeker als je het druk hebt. Ik zal het in ieder geval niet zolang laten duren als deze blog.

See you soon,

Liefs Julia

P.S. Iedereen nogmaals bedankt voor alle kaartjes, cadeautjes en video, Ik waardeer het heeeell erg!

Reacties

Reacties

Harriet Vijsma

Lieve Julia, super leuk om weer je blog te lezen!
xxHarriet

Saskia

Gezellig weer over je avonturen te lezen! Wat beleef je toch een leuke dingen.
Groeten.

Herma

Hoy Juul, heerlijk in je blog te lezen, goed gedaan!

Chris en Diny Otten

Weer een geweldig verhaal Julia. We genieten er ook van wat jij allemaal meemaakt.wij wensen jou ook heel veel sterkte om het vol te houden.Hou je taai. Groeten Chris en Diny Otten.

Riek Jansen

Lieve Lulia
Ik was weer benieuwd naar jouw nieuwe verhaal , het was weer mooi , en wat jij allemaal ziet geweldig en meemaakt. Maar in Amerika doen ze niers anders dan feestjes op bouwen , dan is het hier in Nederland toch wel heel erg saai.Geniet er nu nog maar van .Heel veel liefs en groetjes Oma.

Riek Jansen

Ho'i Jujia
Ik zit alweer te wachten wat jij allemaal weer hebt mee gemaakt. Maar jij hebt het zeker nog al druk met studie en feestjes
Liefs Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active