6 weken

De eerste 6 weken in Amerika zijn voorbij. Enerzijds lijkt het zolang geleden dat ik in Nederland was, maar anderzijds is dit ook alweer meer dan 1/10e deel van mijn exchange. Mijn laatste blog was toen ik 1,5 week in Amerika was. Sorry dat het zolang heeft geduurd, ik ben heel druk en heb nauwelijks tijd over, dus schiet het schrijven van een blog er een beetje bij in. Ik zal de hoogte en diepte punten (want die zijn er allebei geweest) van de afgelopen weken samenvatten.

Za 23 augustus

Dit was de dag dat ik mn vorige blog poste, dus hier ga ik maar beginnen. Overdag heb ik mn blog geschreven en geskyped met mama, ’s avonds zijn ik, Hilary, Maddox, Kylah, Emily (vriendinnetje van Kylah), haar moeder, en naar het feestje van de moeder van Ella (een ander vriendinnetje van Kylah) gegaan. Het was mijn eerste Amerikaanse feestje.

Zo 24 augustus

’S ochtends ging ik met het hele gezin mee naar de kerk. De kerk heeft verschillende locaties en de locatie waar mijn gastgezin meestal naar toe gaat is in de school van Kylah. De kerkdienst was hetzelfde als in Nederland, niet heel interessant dus. Na afloop liet Kylah me haar school zien. In de middag gingen ik, Kylah, Hilary en Maddox naar het zwembad samen met Emily (vriendin van Kylah) en haar moeder.

Di 26 augustus

Het was een normale schooldag, maar na school had ik mn eerste tenniswedstrijd. Het was saai! De wedstrijd duurde lang en ik mocht niet spelen jammer genoeg. Omdat ik een exchange student ben moesten ze speciale toestemming hebben van een bepaalde organisatie waarvan ik de naam niet meer weet, haha. Wel heb ik leuk gepraat met Victoria een meisje dat vlak bij mij woont. Het was een thuiswedstrijd, dus we hoefden niet in de bus ( dat scheelt ook weer), desondanks was ik pas rond 19.30 uur thuis.

Za 30 augustus

Dit was de dag dat het American football seizoen begon. Hilary, mijn gastmoeder, was naar een concert. Mijn gastvader Thom is een grote fan van het college-football team Notre-Dame, dus gingen we hun eerste wedstrijd kijken op de TV. Thom’s vader en moeder en Hilary’s broer en schoonzus kwamen langs. En met zn allen hebben we footbal zitten kijken en lekker hapjes en hotdogs gegeten.

Zo 31 augustus

Zondag ging ik met Victoria (meisje van tennis) en haar familie pizza eten voor lunch en daarna naar sweet-frog. Sweet-frog is een frozen yoghurt winkel, frozen yoghurt is een soort softijs. Er was ijs in letterlijk alle smaken, maar wat echt ongelofelijk was, was de dip. Er was zoveel keuze, er was fruit, er waren allemaal verschillende chocolade dingen zoals chocolade pretzels en M&M’s, ook was er snoep als dipping bijvoorbeeld zure wormen. ’S Avonds zijn ik, Victoria en haar vader wezen tennissen.

Ma 1 september

Deze maandag was een feestdag in Amerika, Labor day. Ik hoorde dat het is ontstaan doordat van oorsprong mensen gingen jagen het hele weekend, veel Amerikanen gaan nu nog steeds jagen op labor day. Wij gingen die dag naar het zwembad, want het was de laatste dag dat het zwembad open was. ’S Avonds gingen we krab eten, dat is traditie in mn gastgezin. De moeder van mn hostmom en haar man en Emily (buurmeisje) en Anita (haar moeder) kwamen ook. Dit was de eerste keer dat ik krab ging eten en ik vond het erg lekker. Het was wel super veel gedoe om de krab open te maken en het vlees eruit te halen.

Vr 5 september

Vandaag ging ik na tennis shoppen voor een homecoming jurk. Voor iedereen die niet weet wat homecoming is, het is een feest dat op highschools wordt gevierd. Elk meisje draagt een jurk (meestal kort) en pumps. Helaas heb ik nog niets gevonden. Ook was de eerste officiele schoolfootball game van het seizoen. Spring Grove high school had een thuis wedstrijd en samen met Emily (mijn buurmeisje) en Ă©Ă©n van haar vriendinnen ging ik naar de football game. Het was leuk! We zaten in de student section (afdeling op de tribune alleen voor leerlingen). Iedereen in de student section was gekleed in Beach-hawaii thema, want elke thuiswedstrijd of elke wedstrijd (weet ik niet zeker)is er een andere dress-code voor studenten. De sfeer in de studentsection was goed, maar er waren niet super veel mensen. Een paar mensen vertelden me dat het vorig jaar leuker was, dus ik hoop dat het nog gezelliger wordt.

Za 6 september

’S ochtends was Maddox zijn eerste voetbaltraining. Thom is zijn coach maar hij was het hele weekend weg, dus moesten ik en Hilary coachen. Ik en voetbal is geen goede combi, haha. Dus dat ging niet super, maar het was wel leuk! Na het voetbal gingen ik en Hilary weer naar een homecoming jurk kijken en ik had weer niets gevonden. Wel hebben 2 buurvrouwen jurken aan me geleend die ik aan zou mogen, dat vind ik echt super lief! Rond 5 uur zijn we naar de York Fair gegaan. Een fair is een soort festival met attracties, concerten, dieren, acts, kermisspellen en veel eten. De York fair is de oudste fair van Amerika en het is super groot. Toen ik in het programma boekje keek zag ik dat Lucy Hale een concert zou even op die avond, daar ben ik natuurlijk naar toe geweest. Jammer genoeg ging het onweren en moest het concert gestopt worden, maar ik heb haar wel gezien. Later hoorde ik dat ze na het concert een meet-en-greet had gedaan, ik baalde wel dat ik daar niet naar toe ben geweest, maar ik kan niet alles hebben. Ook heb ik gefrituurde oreo’s geprobeerd op de fair, raar eten hebben ze hier wel, haha. Maar het was super lekker, het smaakte een beetje als oliebol met chocolade smaak.

Zo 7 september

Vandaag heb ik veel huiswerk gemaakt en lekker ge-skyped met mama en voor de rest niet zoveel gedaan.

Wo 10 september

Ik heb deze dag auditie gedaan voor de schoolmusical, Alice in Wonderland. Toch was dit echt een super vervelende dag! Ik had super last van heimwee en kon alleen maar aan thuis denken. De afgelopen dagen waren ook niet super, maar deze woensdag was echt en dieptepunt. Aan het einde van de dag heb ik met mama geskyped en dat heeft echt geholpen, daarna heb ik ook nog met Thom en Hilary gepraat en daarna kreeg ik een knuffel van het hele gezin, toen ging het wel beter. Donderdag was een goede dag, ik had bijna geen last van heimwee en het was leuk op school.

Vr 12 september

Op school was het een normale maar leuke dag met weinig heimwee. De lijst met de verdeling van de rollen van Alice in Wonderland was klaar en ik ben één van de 13 kaarten. Ik ben hier wel heel blij mee, want ik had toch geen grote rol kunnen hebbben omdat ik ook in het zwemteam zit. Het gaat mij om de ervaring. De eerste uitvoering van Alice in Wonderland is op mijn verjaardag, haha, ik vind het wel leuk.Ik had ook iets leuks om naar uit te kijken, namelijk een baseball game. Vrijdag gelijk uit school gingen we (Ik, Thom, Hilary, Maddox en Kylah) in de auto op weg naar Baltimore, waar we de baseball game Orials vs Yankees gingen kijken. Baltimore is normaal maar 45 minuten in de Auto, maar door file in de stad duurde het ruim 2 uur. Toen we er eindelijk waren zijn we in een restaurant wat burgers gaan eten. In het restaurant hingen allemaal voetbal sjaals van landen die in de top 5 van de FIFA worldcup zaten en Nederland zat er ook bij, YEEEEH. Bij de menukaart zat een lijstje waarop je je eigen burger kon samenstellen en er stonden de gekste toppings bij, maar de raarste was pindakaas. Het valt me op dat Amerikanen alles combineren met pindakaas, bijvoorbeeld, appel met pindakaas, pindakaas met pretzels en pindakaas M&M’s. Toen we uitgegeten waren gingen we opweg naar het stadion, het thuis van de Orials, GO Orials! De wedstrijd was super leuk en de kleur van de Orials is…… Oranje! Dus maakte het nog leuker. De ervaring was nog beter toen de Orials wonnen.

Za 13 september

Ik moest vroeg op want ik ging naar Lancaster. In Lancaster zou ik een weekend hebben met alle exchange students die in het zuiden van Pennsylvania verblijven. Lancaster is een stadje waar veel Amish mensen leven., we gingen eerst naar een museum over de Amish. De Amish is een volk dat heel ouderwets leeft, ze hebben een paard en wagen en leven gescheiden van de moderne wereld. In het museum zagen we een Amish huis, zonder stroom, hun kledingstijl, en een school. Daarna hadden we een ridje met paard en wagen naar een Amish boerderij. Toen gingen we lunchen met typisch Amish eten, het was heel veel, maar wel heel lekker. We gingen vervolgens souvenir shoppen en toen kwamen we terecht bij een marktje met allemaal eten, er was een kraam met allemaal verschillende smaken popcorn en daar heb ik de lekkerste popcorn ever gegeten,Caramel popcorn. Ook gingen we shoppen bij de outlets. Ik ben samen met Prennon uit Bangladesh en Ida uit Denemarken winkels in en uit uitgelopen en we hebben natuurlijk veel dingen gepast en een paar dingen gekocht. Daarna heb ik samen met Ida bij starbucks gegeten en toen zijn we naar het hotel gegaan en na een super leuke avond met alle exchange students, alleen maar meisjes, zijn we gaan slapen.

Zo 14 september

De tweede dag van het weekend was een uitleg dag van de regels, het was vrij saai, want ik had alle informatie al minstens 1 keer eerder gehoord. Wel hadden we een quiz en voor elk goed antwoord kreeg je kitkat of reeses, yummie. Voor lunch gingen we naar Texas Road house, en steakhouse. Als voorgerecht hadden we gefrituurde ui, weer een rare eetgewoonte, ik vond het niet heel lekker. Ik had een cheeseburger als hoofdgerecht en hij was super lekker. In Texas Roadhouse waren overal bakken met pinda’s om te eten, dat vond ik opvallend, haha. Daarna gingen we de verjaardag van de Chinese exchange student vieren, happy birthday! En toen was het tijd om naar huis te gaan. Toen ik thuis kwam heb ik nog geskyped met mama.

Ma 15 september

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe rooster, want ik heb Algebra 2 omgeruild voor trigonometrie honors, en dat is super moeilijk. Ook heb ik Fine art Photo omgeruild voor Creative foods, een kookklas.

Vr 19 september

Ik ben gewoon naar school geweest en daarna ben ik weer wezen shoppen voor een homecoming jurk en ik heb eindelijk een jurk gevonden! ’S Avonds gingen we uit eten en daarna naar een schoolvoetbal game.

Za 20 september

Op deze zaterdag ben ik naar een picknick van het zwemteam geweest en heb ik mn spullen voor vakantie ingepakt en huiswerk gemaakt, want deze hele week ben ik op vakantie, Yeeeeeeeeyyyyy.Ik ben in Outer banks, North Carolina, aan de Atlantische oceaan. Ik ben samen met mijn gastgezin en een ander gezin bestaande uit een vader, moeder en dochtertje van 2, sooo cute.

Zo 21 september

Om 4 uur ’s ochtends moest ik opstaan, want we gingen opweg naar Outer banks. Na een autorit van 7 uur waren we er. En toen hebben we geluncht, spullen uitgepakt en boodschappen gedaan.

Ma 22 september

Deze maandag werd ik wakker in een mooi strandhuis met uitzicht op zee. Ik ben de hele dag op het strand geweest , ik heb in het zand gespeeld met de kinderen en in de zee gezwommen. Toen ik een douche nam merkte ik dat ik best erg verbrand was, au.

Di 23 september

Het weer deze dag was een stuk slechter dat de dag daarvoor en dus gingen we niet naar het strand. We gingen een fietstochtje! maken. Mijn eerste fietstocht in 6 weken, ik heb nog nooit zolang niet gefietst. We gingen naar een speeltuin en daarna gingen we door naar een plek waar we krab gingen vangen. We hebben de hele middag geprobeerd om krab te vangen, en ik heb er twee gevangen. De krabben waren niet groot genoeg om te eten, dus hebben we ze teruggestopt. Nadat de kinderen ’s avonds naar bed waren hebben ik en de volwassenen “wat/wie ben ik?” gespeeld.

Wo 24 september

Woensdag zijn we naar het zee aquarium geweest. Het was net als het dolfinarium, alleen hadden ze hier wat meet tropische vissen en ze hadden alligators en schildpadden. Ze hadden ook een speciaal opvangcentrum voor zieke/gewonde schildpadden. Daarna hebben we lunch gegeten en zijn we terug gegaan naar het huisje. En de rest van de dag ben ik bezig geweest met het schrijven van de blog.

Do 25 september

Donderdag gingen we souvenirshoppen, want het weer was opnieuw niet geweldig. Ik heb een sleutelhanger, magneet en ansichtkaarten gekocht. Ook heb ik een bedeltje voor aan mijn bedelarmbandje gekocht. Aan het begin van mijn exchange had ik een pakket met cadeautjes van mijn gastgezin gekregen, superlief, en daar zat ook een bedelarmband in met een bedeltje in de vorm van een hartje met de Amerikaanse vlag. Het idee is dat ik overal waar ik heen ga in de US ik een bedeltje koop voor aan het armbandje. Nu heb ik een teenslippertje met OBX (outerbanks) erop gekocht. ’s Middags was het weer beter en zijn we nog naar het strand geweest.

Vr 26 september

Ik ben net terug van een fietstochtje, voor de rest hebben we nog niet veel gedaan. We gaan zo meteen naar het strand en vanavond denk ik alvast wat spullen inpakken.

Morgen gaan we weer terug naar huis en is de vakantie over. Maandag heb ik alweer mijn laatste tenniswedstrijd, wat ik niet heel erg vind. Ik vind het wel jammer dat het tennisseizoen over is, want het was wel heel gezellig met de meiden van het tennisteam. Aankomende week heb ik de eerste repetities van Alice in wonderland en ik heb mijn eerste pre-season zwemtraining. 11 oktober is homecomming en omdat mijn homeroom (mentorklas) het organiseert, ga ik helpen met de voorbereidingen! Ik heb er superveel zin in. Mijn hostmom vertelde dat ik ook in het homecomming court zit, maar ik weet niet precies wat dit is, haha.

Ik ga proberen om wat vaker een blog te schrijven zodat ze niet zo heel lang worden, ik probeer om het minstens 1 keer per week te doen.

X Julia

P.s. ik vind het heel leuk om reacties te krijgen en als je vragen hebt stel ze gewoon.

P.p.s. sorry dat ik niet zoveel skype contact heb, het is gewoon moeilijk om tijd te vinden en ik wil het contact met thuis een beetje beperken. EĂ©n van de redenen dat ik een blog bijhoud is zodat jullie een beetje op de hoogte kunnen blijven van mijn belevenissen in Amerika.

Reacties

Reacties

Antoinet

Hey Juul!

Echt super gaaf! Ook heel leuk om te lezen :)

Chris en Diny

Hoi Julia, wat heb jij al veel meegemaakt in korte tijd.
Geniet er maar van!

Saskia

He lieve Lu La,
Wat een bijzondere verhalen en wat een belevenissen. En volgens mij een super gastgezin! Mooie herinneringen heb je straks... een bedel armband met herinneringsbedels.

Herma

Fijn dat je je blog schrijft, wat maak je toch veel mee, leuk om te lezen! Liefs, Mam

Emma Vijsma

Echt super tof juul! Veel plezier in Amerika!!

Laura

Hey lieve Juul,
Mooi dat je het zo leuk hebt, blijf er maar lekker van genieten!
super leuke verhalen allemaal ik begin wel jaloers te worden.
Stuur maar snel een foto van je homecoming jurk ????

????????????

Laura

De vraag tekens waren smileys :)
xxx

Romy

Heeey julia!
Ik vind het zo gaaf voor je dat je dit allemaal mee mag maken!
Heel veel plezier voor de komende tijd in Amerika!!!

Xxxxxxx

Niki

Wooow wat en toffe dingen doe je allemaal daar juul! Ik ben heel benieuwd naar je homecoming dress!! Kan je wat fotos uploaden wat je allemaal doet, waar je woont etc.. ben heel benieuwd!

Harriet

Lieve Julia want ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent. Wat een druk programma zeg, ik ben benieuwd naar wat foto's.
xxxHarriet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active