Eerste week in York

Ik ben nu al bijna een week in York. De tijd is voorbij gevlogen, maar aan de andere kant lijkt het ook al weer zo lang geleden dat ik hier kwam omdat ik zoveel nieuwe dingen heb gezien/gedaan. Ik heb het super naar mn zin hier, maar afentoe heb ik wel heimwee momentjes. Gelukkig kan ik me daar goed overheen zetten, want iedere minuut die ik aan heimwee verspil is een verloren minuut van het bijzonderste jaar van mn leven! Daar probeer ik me aan vast te houden. Bovendien heb ik niet veel tijd om heimwee te hebben, want het is een gekkenhuis hier! Met 2 kleine super drukke en lieve kinderen, 2 honden waarvan 1 pup en 2 katten. Mijn gastouders zijn gelukkig super aardig en als ze ergens naar toe gaan mag ik soms ook thuis blijven. Ik zal jullie kort vertellen wat ik in de afgelopen week gedaan heb.

Ik had in mn vorige blog verteld dat ik maandag voor het eerst naar school was geweest. Dinsdag ben ik samen met Maddox en Kylah (mn gastbroertje en zusje) en hun oma en opa naar Dutch wonderland geweest. Dutch wonderland is een soort Juliana toren, een atractiepark voor kleine kinderen dus. Voor mij was er niet zoveel aan kwa attracties, maar het was wel leuk om het te ervaren en Kylah en Maddox hadden het super naar hun zin.

Woensdag ben ik voor het eerst naar school geweest, ik was super zenuwachtig, maar gelukkig had ik een paar van mijn leraren maandag al ontmoet. ’S Ochtends om 6:50 uur! werd ik met de auto opgehaald door Abbie en Emily, mijn buurmeisjes die naar dezelfde school gaan. Het was een super rare dag op school want er was een speciaal rooster omdat het de eerste dag was, maar ik snapte er niets van. Gelukkig liep er de hele dag een meisje (van wie ik de naam vergeten ben, oeps) met me mee en zij wist wanneer ik waarheen moest. Alle lessen waren super leuk, maar sommige lessen waren ook verwarrend. Bij elke les kreeg ik formulieren mee waar allerlei gegevens op moesten worden ingevuld en dan door mij en mn gastouders ondertekend moesten worden. Bij elke les was het bijna hetzelfde formulier, met bijvoorbeeld telefoonnummers, ik had echt zoiets van heeft deze school geen computers waar alle gegevens in staan ofzo ?! Die middag had ik eigenlijk tennisles, maar ik was medische formulieren :p vergeten, dus kon ik niet mee doen. Na een half uur ging het regenen dus stopten ze met oefenen en daarna ben ik met de moeder van een meisje van tennis (Victoria) naar huis gereden, zij woont hier in de buurt. De dag was super alleen het viel me wel tegen om contacten te maken, want de school is best wel groot en ik zit met iedere les in een andere klas met andere mensen.

Mensen weten hier trouwens niets van Nederland, zo dacht een jongen dat Nederland het land van peter pan, hahaha was. De teleurstelling was groot toen iemand anders zei dat het land van peter pan Neverland is en niet Netherlands, haha.

Donderdag ging ik met de schoolbus naar school en het was een super ervaring, maar ik ga toch liever met Abbie en Emlily mee. De schooldag was minder verwarrend en na school had ik mn eerste tennisles hier. Het was super leuk alleen belachelijk warm, dus toen ik thuis kwam heb ik lekker gedoucht.

Vrijdag ben ik met Abbie en Emily naar school gegaan en dat was de leukste schooldag tot nu toe. Het enige dat ik niet zo fijn vind aan mn rooster is dat ik al rond 10:30 uur lunch heb, supervroeg dus. Vrijdag avond ben ik met Abbie en haar vrienden naar een Football game geweest, het was super, maar ik snapte niet veel van de regels. Na afloop hebben we no een ijsje gegeten een Flurry met oreo, jummm.

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en ik ga zo naar een feestje.

Dat was mn afgelopen week, ik zal jullie op de hoogte houden van bijzondere, leuke en grappige dingen.

Liefs,

Julia

Reacties

Reacties

Inge

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Juul! Je mag wel lekker vroeg op voor school zeg! Heel veel succes verder ! Ik mjs je , dikke kus!

Sofie

Hi Juul, wat een ervaringen zeg! Het klinkt echt alsof je in een Amerikaanse film zit, ik super jaloers.... Geniet ervan!

aster

leuk verhaal Juul!

Saskia

Fijn weer een berichtje om over je ervaringen te lezen! En natuurlijk te horen dat het goed gaat. Ook wij hebben soms een heimwee momentje naar jou hoor ????.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active