Hello America!

Wat zijn de afgelopen dagen snel gegaan! 12 dagen geleden schreef ik nog een blog over de voorbereidingen en nu ben ik gewoon in Amerika, ik kan het nog steeds niet geloven. Ik zal vertellen wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd.

Op woensdag 13 augustus ging 's ochtends om kwart voor 4 de wekker. De avond ervoor had ik mijn koffers al dichtgedaan maar nu moesten er nog wat laatste spullen bij. Om half 5 zat ik in de auto opweg naar Aster, Emma en Lisanne. Zij gingen mee naar schiphol om me uit te zwaaien. Ik moest om 6.15 uur op schiphol zijn, maar zoals gewoonlijk waren we iets later dan dat bij de vertrekhallen op schiphol. Al snel zag ik allemaal I<3 Highschool t-shirts en gelukkig waren ze nog maar net begonnen met de uitleg van de laatste reisdetails. Na de uitleg moesten we inchecken en kregen we tijd om afscheid te nemen van iedereen en toen zag ik pas dat er nog veel meer mensen waren gekomen om me uit te zwaaien: Antoinet, Adriaan, Harriët, Isa, Coby, en mijn tante: Lucie (sorry als ik iemand vergeet). We hebben wat gedronken en gegeten en toen was het tijd om echt afscheid te nemen. Het afscheid nemen was echt moelijk en emotioneel, ik vond het het moeilijkst om afscheid te nemen van mn moeder :(. Toen was het tijd voor een groepsfoto met alle amerika exchangers van 13 augustus. Daarna gingen we door de douane en na lang zwaaien gingen we door naar de gate. De vlucht was erg saai , ik zat niet naast een andere exchanger, maar had wel 3 stoelen oor mij alleen :). We hadden veel turbulentie de laatste twee uur, toch landden we vroeger dan verwacht en terwijl we wachtten op newark airport gingen we wat eten bij Subway. Toen heb ik wat gepraat met mijn mede exchangers en toen gingen we naar het hotel. Ons hotel was Doubletree by Hilton en het ligt in de buurt van Newark airport. In het hotel kregen we de kamer indeling en ik sliep op een kamer met Romy, Ilja en Judith. Daarna hebben we nog wat gezwommen in het hotel en om 19.00 uur hadden we een Pizza buffet (Ik vond de pizza's niet zo lekker, maar beter dan niets :p). Toen moesten we wachten op de duitse Ayusa groep, waar we een groep mee zouden vormen, maar zij kwamen pas rond 20.30 uur. Dus toen gingen we slapen na een hele lange dag.

NYC dag 1

Ilja, Judith, Romy en ik waren rond 5 uur 'sochtend wakker. Na het ontbijt, wat bestond uit beagels, cornflakes en fruit, gingen we opweg in de bus naar NYC. Samen met de gids gingen we naar Central park, het was zo rustig en ik had echt geen idee dat ik in een van de drukste steden van Amerika was. Daarna gingen we naar fifth evenue, ik zag het hotel uit home alone 2 . Daarna gingen naar een super coole speelgoed winkel, met mega grote knuffels. Toen we buiten kwamen zagen we Najib amhali zitten op een bankje, jammer genoeg durfden we niet om een foto te vragen. Toen gingen we naar de Apple store en daarna de bus in opweg naar Macy's voor lunch. Ik had een broodje met ham, brie sla en tomaat het was erg lekker, jummm. Daarna gingen we naar Soho om te shoppen, samen met Romy en Giacomo ben ik naar Brandy Melville, H&M en andere winkels geweest. De winkels in Soho hadden echt super leuke kleding veel leuker dan in Nederland, maar ik heb niets gekocht. Toen zijn we naar de mc Donalds gegaan en daar heb ik een frozen strawberry lemonade genomen, het was echt lekker een soort slushpuppy. Toen was het tijd om naar Brooklynbridge te gaan, we hebben over de brooklynbrigde gelopen en we hadden een prachtig uitzicht over de skyline van NY, ik kon het verschil tussen de wijken Brooklyn en manhattan goed zien, in Manhattan zijn er bijna alleen wolkenkrabbersen en in Brooklyn is er veel meer laagbouw. in de verte kon je het vrijheidsbeeld zien. Toen we over de brug heen waren gingen we een ijsje eten en het is het lekkerste aarbeienijs ever, toch was blij dat ik maar 1 bolletje had want 1 bolletje hier is 2/3 bolletjes in NL. We hebben nog een groepsfoto genomen en ik heb gezellig gekletst met Tara en Anne. Toen gingen we naar het Hardrock café voor het avondeten. Het was super gezellig. Na het eten gingen we nog op Timessquare rondkijken. Ik en Zarà gingen naar de disney store en daarna liepen we langs een winkel waar gewoon een reuzenrad in stond, haha. Toen was Dag 1 in NYC voorbij en gingen we terug naar het hotel.

NYC dag 2

Nadat we allemaal wakker, aangekleed en make-uped waren en ontbeten hadden. Zijn we met de bus naar het 9/11 memorial gegaan. De gids vertelde vanalles o.a. waar hij op 9/11/2001 was. Daarna gingen we door want we gingen een boottocht maken. Met de boot gingen we langs het vrijheidsbeeld, daar werd verteld dat het beeld van koper of brons ( ik weet het niet meer zeker) is gemaakt en dat ze door het zoute water groen is geworden. Na de boottocht gingen we lunchen in een gebouw waar allemaal kraampjes stonden met verschillende soorten eten. Ik nam een sandwich met mozzarella, tomaat en basilicum, het was echt een lekkere sandwich. Het duurde alleen zolang voordat het klaar was dat ik het in 5 minuten op moest eten :p, haha. Na de lunch gingen we op weg naar een metrostation om met de echte NY metro naar Coney island te gaan( Coney island is een soort kermis, er zijn allerlei achtbanen en andere attracties, het ligt aan zee en er is een groot strand). Daar heb ik super gezellig op een bankje gezeten en gekletst met Anne en Tara. Toen was het tijd voor eten, we hebben NY pizza gegeten bij een eettent, als toetje hadden we ijs, het is serieus het waterigste ijs wat ik ooit gegeten heb. Na het eten gingen we naar de laatste NYC highlight: Top of the rock (dat is een wolkenkrabber met uitzichtpunt). Op weg daarnaar toe hebben lekker liedjes gezongen in de bus, haha. Vanaf Top of the Rock hadden we een geweldig uitzicht over de skyline van New York by night, we hebben het empire state building gezien. Na een groepsfoto en nadat iedereen met onze Nederlandse begleider Lana op de foto was geweest zijn we terug naar het hotel gegaan, want sommige van ons moesten al om 3 uur op. Toen we in het hotel aankwamen hebben we nog met zn allen bij elkaar gezeten en toen was het tijd om afscheid te nemen, want iedereen zou de volgende dag om verschillende tijden naar het vliegveld vertrekken voor de doorvluchten. Het afscheid nemen was raar, want ik heb het gevoel dat ik in een paar dagen goede vrienden met iedereen ben geworden. Uiteindelijk na het pakken van mn koffers ben ik om 1 uur gaan slapen.

Gastgezin dag 1

De volgende dag kregen we om 6.00 uur de wake-up call. Toen hebben we (Romy, Ilja, Judith en ik) ons snel aangekleed. Na een breakfast to go namen Judith, Ilja, ik en Stefan om 7.00 uur de bus naar het vliegveld. En na het inckecken ging ik door naar de gate, het eerste stuk naar Philadelphia vloog ik samen met een Duits meisje, we hebben lang gepraat terwijl we wachtten op het vliegveld. De vlucht ging super snel en na 45 minuten was ik in Philadelphia. Vanaf Philadelphia was het nog een half uurtje vliegen naar Harrisburg, waar mn gastgezin me op kwam halen. Ik vloog echt in een mini vliegtuig, het waren maar 4 rijen met 9 stoelen. Toen ik aan kwam op het vliegveld ging door naar de bagage claim en daar wachtte mn gastgezin op me. Daarna gingen we wat eten in een restaurant en door naar het huis waar ik voor de komende 10 maanden ga wonen. Ik zal wat meet vertellen over mn gastgezin. Ik heb een gastmoeder Hilary en gastvader Tom ook heb ik een gastzusje Kylah (7) en gastbroertje Maddox (4), ze hebben 2 honden ( Grady en ireland) en 2 katten. De honden zijn erg wild metname Ireland want ze is pas 6 maanden.

Eenmaal bij het huis aangekomen hebben ze me een rondleiding gegeven. En daarna zijn we nog naar het huis van de zus van Hilary gegaan en daar hebben we gegeten. Daarna ben ik gaan slapen.

Zondag heb ik uitgeslapen terwijl mn gastgezin naar de kerk ging. Daarna ben ik voor het eerst naar een Amerikaanse supermarkt geweest, het is mega, er waren bijna geen producten die ik al kende. Ook ben ik naar een winkel geweest om een rugzak te kopen. Toen we bij de kassa kwamen zei de verkoper: You must be playing volleybal. Ik: No. Verkoper: basketball? Ik: nee. Verkoper: Soccer? Ik: nee. Verkoper: Wel you should play volleybal, You could make amazing smashes, because you’re so tall. Ik vond het wel grappig, haha. De Amerikanen zijn trouwens best klein. Ik ben groter dan de meeste Amerikanen.

Maandag ben ik voor het eerst naar school geweest om mn vakken uit te kiezen. Ik en mn hostmom hadden een gesprek met de principal, zij vertelde onderanderen dat ik Senior word. Dat betekent dat ik naar Prom en Graduation mag! Daarna kregen we een rondleiding van de vice-principal.Tijdens de rondleiding heb ik alvast een paar leraren ontmoet. Iedereen is super aardig op school, het valt me zowieso op dat Amerikanen veel vriendelijker zijn dan Nederlanders. Zo maken Amerikanen veel sneller een praatje. De school is super groot, het heeft hetzelfde aantal leerlingen, maar het gebouw is 2x zo groot. Na de rondleiding zijn we naar het sportveld gegaan om met de tenniscoach te praten of ik nog bij het tennis team kan aangezien de try-outs al geweest zijn. Gelukkig kan het!

Morgen heb ik mijn eerste schooldag. Ik word opgehaald door mn buurmeisje Abby, zij gaat net als haar zusje Emily naar dezelfde school als ik. Ik heb elke dag hetzelfde rooster en dat ziet er als volgt uit:

1 Fiction, Film en History

2 English

3 French

4 lunch

5 Team Aerobic games

6 Algebra

7 American society

8 Fine art Photo

9 café study hall

Na deze lessen zal ik tennistraining hebben van 15.00 uur tot 17.00 uur.

Ik zal jullie laten weten hoe het was.

Groetjes,

Juul

Reacties

Reacties

lisanne

Super veel plezier alvast op school! Ik wens je veel succes!
hoelang duren je lessen, als je om 3 uur al klaar bent?
Wish you all my luck
?

lisanne

Dat vraagteken was een hartje ; (
Dan maar zo

Herma

Wow Julia, goed verhaal!

Herma

Ben je nu toch aan de rugzak?

Harriët

Ha Julia, super leuk om te lezen hoe het met je gaat in the USA. Ik ga je verhalen zeker volgen ze zijn ontzettend leuk om te lezen
xxHarriet

Marloes

Super leuk verhaal Juul! Veel plezier op je eerste schooldag!

Riek Janen

Lieve Julia als ik alles zo hoor van. Mamma dan zijn jouw dagen al goed bezet en hopend . Hier in Nederland is het net herfst met veel regen Liefs oma Jansen

Rian

Hai Julia
Leuk om te lezen hoe het met je gaat in de USA!
Ga je iedere dag tennissen? Leuk hoor.
Wens je een hele goede tijd en ga je zeker volgen vanuit hier.
groetjes

Chris en Diny Otten

Hallo Julia,
Wat is er veel gebeurd in zo'n korte tijd.
Leuk verhaal heb je geschreven.
Het lijkt net of wij erbij zijn.
Veel plezier en we wachten op je volgende brief.
Groetjes Ome Chris en Tante Diny.

femmy en freek fictorie

hallo Julia
leuk om te horen dat je het daar in het verre amerika naar je zin hebt en dat je bij een leuk gast gezin woont
en dat je het op school ook naar je zin hebt
heimwee naar huis zo nu en dan mag best hoor
maak er een mooie tijd van
groetjes vanfreek en femmy

Oma Jansen

Lieve Julia, groetjes van oma en mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active